Tuesday, January 27, 2009 | Posted in , , ,


Inilah sebahagian gambar yang aku dapat post untuk tatapan korang semua. Memang betul sebagaimana yang aku check dalam internet, tak dela special sangat tempat nih. Mungkin istimewa bagi sesetengah orang sebab tempat ni banyak bangunan zaman kolonial, tempatnya nyaman, sejuk dan privacy(amat sesuai untuk yang baru kahwin gitu). Apa lagi yang special yek...tah...aku pun tak jumpa cari.

Perjalanan ke sini memang menyiksakan sikit sebab jalan yang terlampau banyak korner baring sampai termuntah si Al-Baihaqi. Lagi satu sesiapa yang berniat nak datang sini : Penuhkan tangki minyak anda sebelum bertolak ke sini. Satu hari aku dok pusing-pusing kat sini tak jumpa pulak stesyen minyak. Stesyen makan dan kencing ada la.


Satu lagi peringatan buat yang dah pasang angan-angan. Rancanglah perjalanan anda supaya anda dan keluarga anda tidak tertunggu-tunggu kat gate. Aku pun tak tahu sebenarnya camni. Sebelum pergi tadi aku ada singgah tujuh sebelas kat KKB. Buat-buat la tanya apek peramah kat situ mana jalan mau pegi Fraser Hill. Betul aku cakap apek ni betul-betul peramah, lepas bagitau jalan dia tanya aku balik sekarang jam berapa. Cakapla baru 10.30 am. Ooo...sempat lagi. Ngam la you sampai sana. Aku tak tahu la apa apek tu melalut...layan jer la. Bila sampai sana baru aku tau. Oooo....nak kena bergilir jalan rupanya. Okey...untuk panduan korang gambar kat sebelah tu adalah jadual kawalan lalulintas waktu turun dan naik. Kalau silap perancangan rugi masa jer nanti.

Dengar ceritanya situasi camni mungkin tak lama dah. Sekarang diorang (diorang tu sapa?...tah) tengah dok bikin jalan baru. So bila dah siap nanti tak derlah nak kena bergilir jalan lagi. Satu jalan untuk naik dan satu jalan lagi untuk turun. Okey la tu...dah siap nanti boleh la aku pergi lagi sekali. Ada sape-sape nak konvoi nanti??!!














Walau macamana tak best pun, kiranya rasa seronok jugak la dapat luang masa ngan anak-anak. Tengok anak seronok, kita mak bapak pun tumpang seronok. Cari pitis pun bukan untuk diri sendiri dah. Melainkan semuanya untuk anak-anak dan isteri. Alhamdulillah atas rezeki yang Tuhan bagi.

Psstt....gambar di sebelah tu kiranya gambar terrrromantik yang pernah dirakam. Tu pun mintak tolong ngan anak cina mana tah ambikkan. Maklumlah sekarang ni pemalu sikit. Dulu lainlah masa jadi model...............model tembakau darat. Huhu.

Comments

0 responses to "Nyamannyerrr Fraser Hill"