Sunday, February 15, 2009 | Posted in , ,
Alhamdulillah...harapnya hari ni hari minggu yang aman. Sepatutnya aku kena bekerja hari nih. Tapi tulah 'piling machine' pun macam faham aku nak berehat maka semalam dia telah merosakkan diri. Jadi selamatlah aku hari nih tak payah pergi kerja....dapatlah aku update blog ni sikit.





Kalau tak salah, ini tahun kelima aku bersama ngan syarikat nih (Pembinaan EmasKami Sdn. Bhd. [formerly known Pembinaan Bukit Safa Sdn. Bhd.]). Sepanjang bekerja di sini, rutin kerja aku memang tak berubah. Maksud aku masa kerja kami memang flexible. Kalau time sibuk dan mengejar dateline, kami kerja cam tak cukup waktu 24 jam. Tambah-tambah lagi bila dateline tu diberikan oleh Boss sendiri atau minggu tu minggu meeting, lagi la teruk kami. Bila dah lepas time frame tersebut barulah kami boleh bersenang-lenang sikit.



Apa yang aku ceritakan di sini bukanlah untuk menunjukkan kami ni kuat dan rajin bekerja atau untuk memberitahu dengan kerja lebih, kami dapat buat tuntutan kerja lebih masa yang banyak (mana kami ada istilah OT weh) tapi itulah tanggungjawab dan rutin yang kami terpaksa pikul bagi menyiapkan satu-satu projek. Keluar pagi-pagi dan balik malam-malam buta adalah perkara biasa bagi kami sehinggakan dua hari anak-anak tak sempat tengok bapa walaupun tinggal sekali.
Category: , , |
��

Comments

2 responses to "Hari Minggu Yang Aman"

  1. Anonymous On February 16, 2009 at 10:52 AM

    Did not compliance to safety requirement.

    Think safety, talk safety (and safely), work safely, live safely.

     
  2. Unknown On February 16, 2009 at 9:39 PM

    Lagu ni la kito....bagitau workers safety first, tapi kadang-kadang kito sendiri lupa...hinggakan terkena sendiri (rujuk Launching The Bebo Bridge)